tisdag 17 mars 2009

Ytterligare en härlig dag

Eftersom solen sken så härligt imorse så beslutade jag mig för att byta ut en del av styrketräningen mot en promenad. Lite kyligt var det och jag lyckades även pricka in de få moln som störde solen på morgonen. Oavsett det var det riktigt skönt, jag gick till gymnasiebyn och ut på isen där, under bergnäsbron och upp vid tuttifruttihusen. Det är härligt att gå där ute, inte så mycket trafik, och man hinner meditera och fundera på allt möjligt.

Bland annat att strukturera upp dagen. Det sköna är att man känner att man gjort något nyttigt för kroppen, resultatet är att man är full av energi för resten av dagen.

Det kanske låter som om jag tränar mycket nu men jag har ingen direkt vardagsmotion sedan vi flyttade in till stan. Förut promenerade jag in till jobbet på vintrarna och det var ca 40 minuter om dagen som jag inte ens tänkte på. Så det blir till att planera in passen istället.

Förutom promenaden så blev det 15 min pilates efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar