lördag 14 mars 2009

Skön moddig promenad

Nu har jag avverkat tagens motionspass, direkt efter jobbet så gick jag hem och bytte kläder till lite mer bekväma skor och byxor. Sedan blev det ett varv runt stan, ingen sol däremot så var det riktigt skönt. Även om det var lite moddigt. Det var riktigt skönt, nu ska jag ta och planera nästa veckas träning, det blir inte lika intensivt men det kommer ändå att bli ett dagligt schema, lite kortare pass och bara ett träningsmoment om dagen.

Jag avslutade varvet med att handla på Willys, det finns åtminstone en sak som de har bättre än Kvantum och det är storförpackning av Branflakes. Jag handlade också det jag behövde för kvällens middag. Det blir inte kött som jag skrev utan en kyckling wok med nudlar. Det var längesedan jag gjorde det. Det blir en blandning av kyckling, färsk ingefära, vattenkastanjer och bambuskott. Förhoppningsvis riktigt gott. Kim och Moa dyker upp vid sextiden.

På jobbet idag så har jag gjort ett halsband som är specialbeställt, det blev riktigt läckert så enkelt som det är. Jag kan konstatera att det är riktigt roligt att fotografera när man börjar få lite grepp om det hela.

Kvällen ska jag ägna åt symaskin, jag ska laga lite kläder och sy färdigt det jag ska ha med mig till Skellefteå nästa helg. Det ska bli ett badlakan åt den som inte finns ännu i samma röda frotté som Cornelia och Astrid fick badrockar i, Cornelia ska även få lite maskeradkläder, en klänning i glittrigt tyg och en cape. Det blir foton av de när de är färdiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar