onsdag 11 mars 2009

Smycken


Ikväll är min kära man på rymmen, han försöket värva nya medlemmar till munskänkarna och introducera dom till vinets värld. Så jag har passat på att njuta av livet med att göra absolut ingenting (nästan). Riktigt skönt.

Igår hade jag sista delen av ABF-kursen och då gick vi igenom hur man knyter halsband. Jag passade på att knyta ett halsband jag har haft i huvudet ett bra tag. Det är 9-10 mm vita och svarta sötvattenspärlor med ett silverlås. Total längd ca 80 cm. Det blev så läckert som jag tänkt mig. Problemet blir bara sedan att prissätta det. Det är inte det billigaste jag gjort men jag är väldigt nöjd med det.

För inspirationens skull lägger jag också in ett halsband som Frida har gjort. Det är ett glittrigt festhalsband. Riktigt läckert. Det blir både en helbild och en detaljbild för att visa hur hon har blandat in olika vita, klara pärlor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar