måndag 23 mars 2009

VÅR=STÄDA

En nackdel med att det blir ljusare ute, både starkare solsken mitt på dagen och en förlängning av ljuset på kvällen, är att man ser hur hemskt det ser ut hemma. Att vi sedan har haft fullt upp de senaste veckorna har inte gjort att städningen har legat högt uppe i prioriteringsordningen. Så vi beslutade igår att nu ska vi ta oss i kragen och sätta fart ikväll.

Tommy började med att försöka smita undan med kvällsjobb så jag kontrade med att imorgon så har jag kurs. Kontentan av det hela är att vi får ta och städa i etapper eftersom det inte bara blir en vanlig veckostädning utan snarare en vårstädning. Det tar lite längre tid men vad skönt det känns när det är klart.

Så ikväll blev det två timmars städning plus tvättstugan. Med den insatsen borde vi känna oss nöjda när helgen närmar sig. För jag vill inte städa i helgen för då ska vi ut till stugan. Jag har beställt härligt, soligt väder för jag SKA åka ut med skidor på isen. Om det är lite kyligt gör det ingenting för då är bara isen bättre men det måste vara sol. Men oavsett väder så ska vi ut till stugan om inte annat får vi mysa framför brasan med en riktig härlig varm chilichoklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar