söndag 8 mars 2009

Hemma igen

Jag kom hem relativt tidigt idag från Gällivare och det var riktigt skönt. Jag hinner varva ner och göra bort sådant som behöver göras. Vi har tömt bilen på det jag hade med mig i Gällivare, kört pappersskräp, handlat mat, handlat presenter till mina barnbarn.

Efter det for Tommy och tvättade sin bil, jag passade på att dammsuga och göra en enklare, sen lunch. Vi ska ju äta gott ikväll räkcocktail (Mmmm).

Jag hade nästan tänkt att jag skulle sitta och sy i eftermiddag men energin tog slut så nu är jag bara en slö, lat och njutande person som även försöker att lösa ett korsord.

Visst är det kul ibland att åka bort men vad skönt det är att komma hem igen, få ta på sig mysbyxorna, sova i sin egen säng, få en kram av sin man osv. Borta bra men hemma allra bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar