söndag 15 mars 2009

Veckosummering

En liten summering av veckan som varit, 470 träningsminuter och 2,8 kg lättare. Visst skulle man kunna säga att träningen gett resultat, men jag tror inte riktigt på det, min kropp spökar med mig och jag skyller på övergångsålder och struman. Visst har träningen viss påverkan men det är inte hela sanningen eftersom ingen frisk människa går ner 1,5 kilo på ett dygn. Men jag klagar inte, jag kan rasa lite till innan jag börjar bekymra mig. Det är en härlig känsla att se kilona rasa, det enda negativa är att man vet att de kan öka lika fort igen, men just nu njuter jag.

Dagens träning har varit förutom pilates, 2*60 minuters promenad, först en gång på morgonen och nu en på kvällen. Vi har varit på vinkurs hos bekanta från munskänkarna ikväll och smakat goda (en del riktigt dyra) franska viner. Men det är inte lätt att identifiera dom trots att du vet vilka viner du kan välja mellan. Vi provar 6 olika röda franska viner och idag prickade jag bara in 2 av dom. Då funderar man på varför man gör det, men de här vinerna är inte så enkla att skilja på, Tommy som är duktigare än mig plockade tre av dom. Men oavsett resultat så är det en väldigt trevlig sysselsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar