måndag 16 mars 2009

Dagens goda

Det har inte blivit så mycket bloggat idag. Det var en intensiv dag på Pearlshop, så jag hann inte med vad jag planerat att göra, men det kommer en dag imorgon också.

Vilken härlig känsla det är att det fortfarande är dagsljus när jag går hem från arbetet. Jag är så mycket piggare då och dagarna går så mycket fortare än när det mörknar redan vid 3-tiden. Sen att det är varmt ute är inte heller fy skam.

Tommy hade maten klar när jag kom hem. Efter maten så städade jag köket, lyssnade på bok och kokade förra veckans soppa (färssoppa från provence), den ser riktigt god ut. Det blir test imorgon på lunchen. Tommy for och handlade, på något sätt har vi misskött oss, yoghurten tog slut i morse så vi fick bara halva portioner.

Efter att jag var klar i köket så har jag mentalt börja förbereda mig för att sy imorgon, plockade undan lite så att jag hittade igen sybordet. Imorgon tänkte jag börja på "3:ans" badrock. Den icke födda ännu får lov att heta 3:an tills det blir ett namn.

För att förstärka min positiva dag så kommer här fyra riktigt härliga saker som jag gjort/har hänt under dagen.

  • SOLEN SKEN och det är plusgrader
  • DET ÄR LJUST, livet bara bubblar
  • HÄRLIGA KUNDER som gjorde att dagen bara rusade iväg
  • MIDDAGEN VAR SERVERAD, vilken underbar man jag har

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar