tisdag 10 mars 2009

Träning

Det märks fort på min träning när jag har mycket att göra och känner mig stressad. Det har varit en sådan period nu, det enda jag gjort är att vara på pilates på fredagarna. Det borde vara tvärtom att när man är stressad ska man ta träningen som återhämtning och andningspaus.

När jag tränar kopplar jag av, när jag är ute och joggar eller kör crosstrainern så far tankarna fritt. Då kan jag tänka på allt från ungarna, husbygge, marknadsföring till kvällens middag. Det är som om hjärnan sorterar tankarna genom att låta de löpa fritt.

Idag har det blivit 30 minuter crosstraining och 30 minuter pilates hemma. Jag har beslutat mig att den här veckan köra en mer intensiv träning, det blir fortfarande ingen riktig hårdträning men mer intensiv och något varje dag. Så bara för att utmana mig själv så kommer veckans program här

Ti: 30 min CT, 30 min Pilates
On: 60 min Pilates
To: 30 min CT, 30 min Pilates
Fr: 60 min Pilates
Lö: 30 min CT, 60 min promenad
Sö: 60 min promenad, 60 min Pilates.

Det blir en rapport varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar