lördag 21 mars 2009

Härliga lördag

Vi vaknar av att solen strålar in i sovrummet, trots persienner och gardiner. Det är inte lika tätt som vi hade i huset så jag vaknar tidigare och tidigare. Det är bra att vi ställer om klockan snart.

Jag sydde en ballerina kjol åt Astrid på morgonen. Nu har jag klart deras "maskerad/lek kläder" så jag kan återta det andra som jag skulle sys och fått vänta. Det är mammas morgonrock och laga lite kläder som återstår. Ska försöka få det klart i veckan så att jag kan få ta tag i ett nytt projekt efter vi varit i USA.

Det har varit ovanligt mycket folk i butiken idag med tanke på det vackra vädret. Det är kul och tiden går fort. Jag har fått ett antal reparationer och ska även göra ett förslag på ett bröllopshalsband tilll en kund. Jag lyckades även lura på en pappa att han skulle göra halsband, både till döttrar och flickvän. Han köpte tänger, ett Chiq paket plus en hel del pärlor.

Tommy ska komma förbi mig när jag stänger butiken så att vi kan ta en härligt promenad i vädret. Det kryper verkligen i kroppen av att få gå ut.

Igår kväll var vi och åt på kyrkbyns kök o matsalar, se Tommys blogg för närmare beskrivning av det. kväll ska vi på vinprovning med munskänkarna. Och imorgon åker vi till Skellefteå, så det blir absolut ingen matlagning hemma i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar