tisdag 3 mars 2009

Vanlig, rörig, ostrukturad dag

Livet blir inte alltid vad man önskar sig. Nu är det inte så stora förändringar. Igår när vi skulle göra middag så hade jag glömt ta fram fisken ur frysen så vi tänkte ta köttbullarna istället. Det visade sig att köttfärsen inte var fräsch längre, paketet måste ha tappat sitt vakuum. Det varken såg eller luktade gott. Så till slut blev det en pytt på rester ur kylen.

På kvällen var jag ner på jobbet och tillverkade en sats örhängen jag ska med upp till Gällivare.

Nu på morgonen skulle jag bara springa ner till HS-copy med bilderna till affischen. Vi hade lagrat som på en sticka som visade sig att inte fungera. Så det var bara att gå hem igen och försöka få över bilderna via internet. Filerna var lite för stora för att maila. Till slut lyckades jag med att föra över filerna med lite assistans av Tommy.

Med andra ord, sen till jobbet som vanligt, rusade hit, bar ut sopor och började med att skriva ut ordrar. Självklart så ramlar det in kunder innan jag är klar med alla utskrifter. Nu har jag börjat ha kontroll på livet och vad som ska göras. Ordrarna är snart packade och det är inte så mycket som ska förberedas inför kursen ikväll.

Ikväll ska vi gå igenom hur man göra svävande halsband på kursen. Jag tänkte samtidigt försöka hinna med att göra några armband också som ska med till Gällivare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar