onsdag 11 mars 2009

Jeans

Jag gillar jeans idag men det har jag inte alltid gjort. Jag tror att jag var den enda som hade jeans i min klass när jag gick i tvåan, det var 1965, och jeans var inte modebyxor utan praktiska, outslitliga, billiga byxor. Och jag gillade dom inte. Det var först något år senare jeansen blev moderna i och med V-jeansen.

Idag är det annorlunda som sagt och de ska gärna vara slimmade så att du kan ha en läcker tunika till. Jag har just köpt ett par röda, läckra jeans åt mig men jag måste komplettera med ett par ljusblåa också.

Jag hade ett par som jag köpte ifjol och som jag verkligen har använt lite för länge. Jag upptäckte att jag faktiskt hade nött hål på jeansen i rumpan, det tror jag att jag aldrig gjort förut. Oftast åker dom iväg endera för att man är less dom, de har krympt eller att de har fått för många målarfläckar på sig. Men den här gången hade jag nött upp dom. Men jag skyller nog på kvalitén och blir faktiskt lite deprimerad över att inte ett par byxor håller mer än ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar