söndag 8 mars 2009

Veckans middagar

Förutom allt annat så har jag också skapat veckans meny.

  • Mån: Baconlindad kyckling (tasteline)
  • Tis: Kålpudding, rester i frysen
  • Ons: Spaghetti och köttfärssås
  • Tor: Fiskgratäng med räkor och gratinerat potatismos
  • Fre: Saltimbocca alla romana, en riktig fredagsfavorit vi har i svarta pärmen.
  • Lör: Köttbit, klyftpotatis och en pepparsås. Tommy är i Piteå och roar sig, så för att jag ska äta god lagad mat så bjuder jag in yngsta sonen med tjej på middag.
  • Sön: Fransk köttgryta. En relativt ny favourit. Absolut en söndagsmiddag eftersom den tar lite tid att laga. Fördelen med den här grytan är att den går att variera i det oändliga.
  • Veckans soppa: Färssoppa från Provence, jag ville prova någon ny soppa och den här ser riktig god ut. Receptet är bara för två personer men jag brukar alltid göra för fyra eftersom jag har det som lunchlådor.
Den här veckan är det bara tisdag jag har kurs

På onsdag håller Tommy kurs "Prova på vinprovning" för de som vill testa vinprovning. Kursen har blivit fulltecknad och det är nästan lika många på reservlistan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar