tisdag 24 mars 2009

Släkten är värst

Det var lite kallt men härligt soligt när jag tog min promenad i morse. Idag startade jag som igår med att följa Tommy till jobbet sedan blev det blodomloppet idag. Det är inte fullt en timmes promenad men det får räcka. Som kompensation blev det 25 minuter styrketräning.

Jag ser många fördelar med att komma ut, dels får jag vara ute i friska luften och njuta av solen, dels så får jag en grundläggande motion och slutligen så blir det en härlig rivstart av dagen. Idag hann jag gå igenom våra räkningar och äta min lunch innan jag gick till jobbet.

Idag känns det som om jag har en massa energi i kroppen, jag får mycket lite tråkiga saker utförda på jobbet vilket är skönt. Min lillebror var förbi och drack kaffe och skvallrade litegrann. Vi diskuterade vår mors kommande 75 årsdag. Eftersom hon har en väldigt liten och trång lägenhet så kommer vi inte att rymmas hos henne. Så den bästa, enklaste lösningen är att kolla med vår storebror om vi kan vara där, hans hus rymmer oss alla. Möjligen att vi tar catering så att ingen behöver slita i köket.

Det här året så duggar det tätt för oss när det gäller jämna födelsedagar, min lillebror 50 år, T:s lillebror 50 år, min mamma 75 år, T:s mamma 75 år, T:s farbror 70 år, min faster 90 år. Sedan har jag säkert glömt bort någon. Vi har klarat av T:s mamma men resten är kvar och nu i april o maj är det full rulle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar