lördag 23 maj 2009

Vilket flyt

Det finns stor risk för att min omgivning anser att jag börjar bli gammal, speciellt när jag berättar vad jag gjort på morgonen. Före klockan nio hade jag bjudit min man på frukost, bakat ett bröd vi ska ha i eftermiddag, tömt diskmaskin, rengjort fläkten och duschat.

Halv tio var jag på stan för att köpa blommor till min mor. Kvart över tio hade jag köpt en kjol som jag ska ha ikväll. Sedan hann jag med att vara på ytterligare några affärer innan jag öppnade klockan elva.

Så jag har faktiskt avverkat ett helt dagsverke innan lunch känns det som. Nu är det stora problemet att jag har inget halsband som jag kan ha till den nyinköpta kjolen.

Kvällen kommer vi att spendera med min familj. Mamma fyller 75 år och vi har lyckats att samla ihop större delen av familjen vilket inte är så illa med tanke på hur utspridda vi är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar