fredag 29 maj 2009

Nu är det klart och officiellt

Vi kommer att sälja Pearlshop, vi har annons ute på blocket och det kommer i NSD på lördag. Det känns lite konstigt att avveckla verksamheten och jag kommer garanterat att sakna det. Men livet går vidare och prioriteringar förändras. Jag kan konstatera att jag har haft väldigt roligt de år som varit och jag har lärt mig mycket, lärt känna många trevliga människor och fått möjligheten att göra det jag ville.

Men alla sagor tar slut och nu ska jag bli yrkesförvärvande igen och inom ett yrke som jag sagt att jag aldrig skulle kunna tänka mig. Jag ska bli redovisningskonsult på Ernst & Young och börjar där i mitten av augusti. Och trots mina tidigare ord så känns det riktigt spännande. Revisionsvärlden förändras och med det även revisionsbolagen. Arbetsuppgifterna går mer mot konsultuppdrag än att vara rena revideringar. Jag ser med andra ord fram emot att få börja där.

1 kommentar:

  1. Vad trist att du ska sälja och börja med annat. Men roligt för dig. Hoppas det blir någon trevlig som köper.

    SvaraRadera