fredag 15 maj 2009

After work

Vi orkade inte handla eller laga mat ikväll. Beslutet fattades någon gång under eftermiddagen efter att ytteligare en kund säger att "oj, vad varmt det är ute!" Jag får krupp och känner att jag vill inte bara gå hem, sätta mig i lägenheten för att äta middag och sedan såsa i soffan.

Tack och lov nappade Tommy på idéen så när jag kom hem från jobbet, bytte jag till mina röda jeans och röda klackade skor och strosade iväg. Och det var faktiskt riktigt varmt, termometern visade på plus 21 grader, visserligen blåste det lite men klart härligt ute.

På vägen kom vi överens om att testa kulturens hus igen, de har stans bästa läge men mat och service kanske har varit lite si och så. De har tydligen tagit itu med det hela och låtit en riktig krögare ta sig an upplägget. De hade after work, jag vet inte när jag var på det sist, vilket vi nappade på.

Det är bara att konstatera att buffén får riktigt godkänt, mycket att välja på, passade alla smakinriktningar och välsmakande. Servicen har också gått upp åtskilliga snäpp sedan vi var där sist. Då satt vi och studera servitörerna och konstaterade att det var bara en som arbetade. Den känslan fanns inte nu. Det var troligen inte den billigaste After worken men det var väldigt prisvärd. Så det blir säkert flera gånger som vi hamnar där. Vi måste passa på innan vi flyttar utanför stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar