söndag 10 maj 2009

Kallviken 090510

Vi åkte till kallviken direkt efter att jag hade slutat arbeta igår. Det regnade rätt så ordentligt så vi fick tränga ihop oss i gäststugan så att vi kunde såga gipsskivorna inomhus. Det var lite trångt och bökigt men det fungerade. Vi hann inte färdigt med gipsskivorna dels beroende på att min blodsockerhalt skrek efter något att äta och sedan hade vi en gipsskiva för lite.

Eftersom vi grillade kött och drack gott vin till maten så blev det inget arbete efter middagen. Istället njöt vi av chokladpajen och kaffe medans vi såg Robinson.

Trots att vi la oss tidigt igår så sov vi riktigt länge idag. Eftersom klockan redan var närmare tio när vi klätt på oss, så beslutade vi oss för att börja med att köra soffan och storrumsbord till min lillebror. För att sedan åka vidare och köpa gipsskiva. Till vår stora glädje hade Olov en gipsskiva som vi fick ta så vi slapp åka in till Luleå.

Sedan gick det bara av farten, gipsskivorna kom upp och jag började med att fixa skarvarna. Istället för den vanliga remsan så hade Tommy köpt en pappersremsa som klistras över skarvarna. Det är bara att konstatera att det var helt otroligt roligt att arbeta med. Skarvarna blev hur fina som helst och det behövdes inget spackel alls. Tommy spacklade över skruvskallarna och började sedan med att fixa dörrkarmen mellan rummen.

Efter lunchen så målade vi taket ett varv, började tömma stugan på allt löst som skulle vara kvar, måla taket ett varv till och forsatte att tömma stuga. Vi skruvade loss låset i dörren för att använda det i den sk lekstugan. Vi tog även loss det lilla fönstret som varit mot tvättstället eftersom jag kom på igårkväll när jag borstade tänderna att fönstret var väldigt sött och det borde gå att göra något roligt med det.

1 kommentar:

  1. När man anser att man "sovit riktigt länge" då man vaknar kl "närmare" 10 på en röd dag bör man få många många pensionärspoäng (= nästa nivå efter vuxenpoäng) :-P

    SvaraRadera