söndag 3 maj 2009

En låååång helg

1:a maj gick i byggandets tecken för oss. Vi for ut till stugan på valborg och njöt av friden där. Vi började med att städa ur lekstugan så att snickarna som kommer ska få någonstans att fika när de börjar på stugan. Sedan grillade vi kött och drack ett gott vin. Till efterrätt blev det chokladbrulée.

Fredagen eller 1 maj var det ett suveränt väder. Vi hade 20 grader i skuggan så vi åt lunch ute på altan. Vi rev bort 2 dörrar från gäststugan och slog igen väggen så att vi bara har en dörr där. Eftersom vi inte hade rätt sorts panel till hålet så börjar vi diskutera om vi ska göra en väggmålning där. Vi får se, nu är det grundat vitt i alla fall. Under tiden som Tommy arbetade så såg han två skotrar som for ut över isen trots att vi kunde se öppet vatten bitvis och trots att det stått i tidningarna om skotrar som gått igenom isen. Jag idiotförklarar dom.

Lördag morgon åkte vi hem direkt för jag skulle arbeta och sedan dök Daniel med familj upp. På arbetet var det betydligt mer kunder än vad jag räknat med. Jag tänkte att med det vädret och långhelg så är det inte många hemma. Men jag hade fel.

Tjejerna var livliga som vanligt och A utmärker sig ordentligt. C kan inte köra med henne utan hon har en absolut egen vilja.

Söndagen så var vi ute och köpte lite penséer som vi satte i några krukor på balkongen. Vi kan ju inte vara utan planteringar helt trots att vi inte har någon tomt. Sedan blev det lunch och hejdå till småflickorna innan vi cyklade till Bensbyn för att vara med om det häftigaste vinprovningen hittils, åtminstone till mängd. Vi smakade av 12 olika Chianti Classico från 2001. Det var mäktigt och jag är inte säker på att man gjorde alla vinerna rättvisa. Jag vet inte om jag nappar på något liknande igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar