söndag 19 april 2009

Veckans middagar

Eftersom livet har återgått till det normala, så blir det även en veckomeny;

  • Mån:Helstekt fläskfilé, rostade grönsaker, balsamicosås. Efterrätt; paj med vinmarinerade äpplen. Tommy fyller år.
  • Tis: Helstekt fisk, potatismos och örtig gräddfilsås.
  • Ons: Kycklingfilé med tomater och oliver, kompletteras med bönor och couscous
  • Tor: Nasi goreng
  • Fre: Vinprovning inkl middag
  • Lör: Fest hos min lillebror, han fyller 50 år.
  • Sön:Inte riktigt planerat, Tommy är i Stockholm och jag ska nog hälsa på mor så jag tror hon får bjuda på middag.
  • Det blir ingen veckans soppa den här veckan eftersom jag har två sorter kvar i frysen.
Eftersom jag är SÅ duktig så blir det ett träningsprogram för veckan, tidigare har det mer varit för att hålla igång och kanske gå ner lite i vikt. Det gick jättebra med viktnedgången i början men innan vi åkte till USA var jag nästan tillbaka på scratch igen, inte riktigt men nästan. Men som sagt så är jag rätt så övertygad om att min kropp gör som den vill med mig och skiter totalt vad jag gör.

Nu är inriktningen lite mer seriös eftersom det finns ett mål nu för den kommande träningen de närmaste 20 veckorna. Det är att jag ska springa tjejmilen på 60 minuter och helst mindre. Till saken var att ifjol var mitt sämsta år någonsin, törs knappt nämna tiden eftersom den är väldigt dålig (74 min), Jag skyller på struman och 5 förkylningar under våren. I år har jag inga sådan ursäkter, så det ska bli 60 minuter.

Veckans pass är inte lika många utan mer kvalitativa:
  • Mån:Vila
  • Tis: Jogga 24 min
  • Ons: Styrke/pilates 15 min
  • Tor: Jogga 24 min
  • Fre: Vila
  • Lör: Styrka/pilates 60 min
  • Sön:Jogga 30 min

1 kommentar:

  1. Mitt mål är att gå Vårruset och går det bra och foten/höften värker alldeles mycket kanske jag anmäler mig till Tjejmilen. Men den helgen är jag i alla fall i Stockholm på tjejweekend då kompisen ska gå Tjejmilen. Hälsa grattis till Tommy.

    SvaraRadera