onsdag 22 april 2009

Dagens blogg

Jag fick problem när jag skulle sätta mig och skriva idag, det kändes som om jag skulle skriva om samma sak idag som igår och upprepa mig för femhundraelfte gången. Men sedan insåg jag att det är två saker jag gjort idag som jag inte brukar göra, det ena trevligare än det andra.

Det första (mindre roliga) var ett besök hos mina revisorer för att få en skatteinformation om den nya lagen om kassahantering, som träder i kraft 1 januari nästa år. Det innebär att i princip alla med kontanthandel måste ha en godkänd, certifierad kontrollbox. Det största problemet är att den inte finns på marknaden idag. Den kommer tidigast den 1 maj, så det är bara att avvakta ett tag till. Vi måste föra en mindre investering där, men klarar oss nog med en uppgradering av dataprogrammet.

Det andra (mer roligt) var en liten shoppingtur på rea, jag älskar reor. Jag hittade bland annat en svart snygg kjol för endast 100:-, en vårjacka med lite roligare snitt för 175:-, ett par representativa byxor för 150:-. Inte så dumt. Bilden av jackan gör den inte riktigt rättvisa. Det är en kort figursydd jacka, så den är lika snygg till kjol som byxor. Det kommer att bli min vardags jacka till och från jobbet. Det känns skönt att få lägga bort vinterkläderna och börja känna av vårkänslorna riktigt. I morse när jag gick till Deloitte var det riktigt varmt och skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar