söndag 12 april 2009

San Fransisco III

Idag började vi dagen med att äta frukosten ute på restaurang. Det blev amerikanska pannkakor med ägg o bacon. Rätt så lustig kombination som var okej men inte mer. Däremot miljön på restaurangen gjorde att jag direkt tänkte på mina söner, så om jag hade med en bild med tanke på Frida igår så är de här bilderna riktade till Jonas o Kim.

Efter frukosten så tog vi bussen till San Fransiscos största park, Golden Gate parken. Den är ca 5 km lång och slutar vid Stilla havet, vår promenad där blev lite längre eftersom när vi kommit in i botaniska trädgården och kommit längst bort inser vi att det fanns bara en väg in och ut, så vi var tvungna att gå tillbaka en bra bit.

Nere vid havet så blåste det en hel del. Jag kunde konstatera att nu har jag sett det här havet från båda hållen, först från Japan och sedan från USA, så jag har sett hela Stilla havet. De varnade för att bada här eftersom det var väldigt kraftiga undervattensströmmar.

Eftersom vi var så pass duktiga på att promenera så tog vi en spårvagn tillbaka, det tar ca 40 minuter att åka med spårvagn från ena sidan av SF till den andra sidan. Jag skulle gissa på att stan är en dryg mil bred. Vi var förbi där Roger bodde, ett mycket modernt kvarter. Efter ytterligare en promenad på ca 20 minuter var vi vid vårt hotell. Innan vi gick upp på rummet tog vi en lunch på restaurangen som låg alldeles bredvid. Vad de kan här är att göra riktiga hamburgare, det är inga Max eller Mac Donalds utan riktiga köttfärsbiffar med bra tillbehör. Efter den sena lunchen (ca kl 16) så gick vi upp och sov middag för att sedan avsluta kvällen med en god fisk middag på en restaurang nere i hamnen.

Jag tror att jag skrev för ett tag sedan att jag skulle ta det lugnt när vi var på semester här i SF men jag tror att jag ljög. Det känns verkligen i benen att vi promenerar en hel del. Idag tror jag att vi närmat oss milen.

1 kommentar:

  1. Åh vad kul ni verkar ha det! Här hemma droppar det för fullt å våren börjar sakta krypa fram baki snön :-)

    vad gullit att ni ägnar en tanke åt oss ;-)

    kram

    SvaraRadera