måndag 27 april 2009

Arbetsmyra

Om jag slöade igår så har den här dagen verkligen gått i arbetets tecken. Jag klev nästan upp med Tommy, lite seg var jag, men jag var på jobbet redan vid nio på morgonen. Det är ett tag sedan jag var så tidig. Jag började med det vanliga dagliga köret med utskrifter av betalningar, bokföringsordrar, kundordrar mm från internet. Sedan lite bokföring innan jag började packa ordrar.

Eftersom jag inte tycker om att arbeta med bokföring när butiken är öppen så började jag med att städa bland artiklar och lager för att förbereda den inventering som närmar sig med stormsteg. Jag kommer troligen att inventera söndag och måndag som kommer. När butiken stängde så var jag hem och fick middag innan jag återvände för att påbörja lite avstämningsarbete.

Det är inte många som håller med mig men det är en viss tillfredsställelse när man ser att kontona stämmer överens med vad de borde vara. Så även om jag ojar mig för bokslutsarbete så tycker jag att det är riktigt roligt. Däremot vill jag inte hålla på med det på dagtid eftersom mitt i något som man inte vill avbryta skulle det kunna ramla in kunder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar