onsdag 1 april 2009

Kjol 1


Jag har varit dålig på att blogga den senaste tiden men det beror på att jag har varit väldigt aktiv både vad gäller träning, arbete och att sy. Nu är den första kjolen jag sytt färdig. Inte nu den allra första men den första i år. Mönstret har jag ritat själv. Det är en omlottkjol som är skuren vid stussen, lite längre bak än fram. Den nedre delen har jag klockat. Jag skulle ha kunnat gjort den ännu mer klockad. Upptill har jag band som jag knyter ihop.

Jag kommer troligen att korta banden något och möjligen sätta något roligt längst ned, pärlor eller något, vi får se. Av tyget som blev kvar blir det troligen sommarklänningar åt flickorna.

Jag påbörjade också kjol nr 2, den ska jag ha när jag flyger till USA. Det blir mer en singoalla modell med mycket vidd och resår upptill. Foto kommer när den är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar