söndag 5 april 2009

Smycken


Eftersom jag bara gnatat om träning och mat sista tiden ska det bli lite smycken också. Vi har fått in fossil och den röda har jag bara förälskat mig i. Jag gjorde ett långt halsband som är 80 cm långt och eftersom jag är inne i en väldigt röd/vit period, så har jag lagt in vita 11/0 seedbeads mellan varje röd pärla. Det blir en läcker effekt av det.


Jag har också gjort ett halsband som har några år på nacken, men eftersom det är så lätt, rent och enkelt så blir det aldrig omodernt. Det passar lika bra till en bröllopsklänning som på sommaren när man är brun.


Det sista halsbandet jag gjort är nog kanske inte det som associeras till våren. Men det är ett halsband som har en varm färg som trots sin enkla profil kan lysa upp.

2 kommentarer:

  1. Hej! jag hittade din blogg på Pearlshops hemsida, skulle dit idag och köpa grejer men såg att det var stängt, så jag ska beställa. Jag har ett 3mm tjockt läderband och ska göra det till armband, kan du tipsa om vad jag ska använda för slags lås till det? (chansar på att du kan sånt) :) // ssilverplatz.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia,

    Kul att du hittade min blogg, tråkigt att du missade butiken.

    Jag har ett par runda fästen som man klämmer runt ändarna på, i de fästen finns det en liten ring som man sedan fäster låset. Låsest kan vara vilket som helst, vanligt är att använda toggles- eller magnetlås.

    Jag har allt hemma men tyvärr inte uppdaterat på webben. Efter lördag räknar jag med att vi börjar vara på spåret igen.

    Mvh

    Lena

    SvaraRadera