lördag 25 april 2009

Två dagar utan blogg

Två dagar utan blogg, inte riktigt vad jag tänkt mig, men ibland blir inte allt som man tänkt sig. Inte för att det inte hänt något som det går att blogga om men det har inte riktigt funnits utrymme för att sätta sig ner och skriva i lugn och ro. En kort sammanfattning om vad jag gjort de sista dagarna förutom att jag arbetat som vanligt.

Torsdagkväll, städade jag på Pearlshop, jag skulle lämna tillbaka några bord som jag lånat av min lillebror när vi startade upp företaget. Han behöver dom nu, så det var bara att ta sig i kragen och påbörja den förändring som jag planerat för att ersätta borden. Som ett första steg innebar det lite omflyttning i det första utrymmet i butiken. En kund kanske inte ser förändringen direkt men jag har ett bord mindre där.

Jag hann också med att springa ett varv på stan för att se om jag kunde hitta någon ny topp som jag ville ha som inte var svart. Jag har en tendens i att fastna för svarta kläder eftersom det är så enkelt och jag behöver inte tänka efter så mycket när jag klär mig. Jag hittade inget jag ville ha, däremot blev det lite nylonstrumpor.

Fredagkväll, var det vinprovning med munskänkarna. Vi drack ett otroligt gott vin, det är nog det bästa jag har smakat, en enorm doft och otroligt mycket smak. Flaskan kostade nästan 900:- så det lär inte bli ett husvin. Däremot så har vi en halvflaska hemma som vi ska avnjuta på söndagkväll när Tommy kommer hem igen. Till det ska vi ha lite italiensk plockmat.

Idag, så har Tommy just åkt iväg, han ska på galej i Uppsala. Jag ska på 50-årsmiddag hos min lillebror. Till den så har jag lovat att göra en efterrätt. Eftersom middagen består av relativt kryddstark kinamat så har jag bestämt mig för en uppfriskande glassbomb med hallon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar