söndag 26 april 2009

Lördag

var en riktigt intensiv dag. Jag började morgonen med att vara och handla lite frukt till en fruktsallad och blommor till min lillebror.

Gick ner till Pearlshop och arbetade, det var mer folk än jag räknade med, vädret var riktigt hyfsat och det var vårmässa ute på Arcushallen. Mamma kom precis innan jag stängde så vi gick hem tillsammans.

Hemma så gjorde vi fruktsalladen, hämtade Kim och Moa, för att sedan åka ut till min lillebror. Tänk att även han har kommit till 50-strecket. Vad gamla vi börjar bli.

Där vi fick vi en god middag, trots att vi bara var en bråkdel av vår syskonskara var vi ändå väldigt många där. Jag brukar säga att bara min del av familjen består av 10 personer. Vi fick god mat och det var riktigt trevligt. Jag läste upp lite om vad som hände 1959 och kunde konstatera att den yngre generationen inte visste vem Fidel Castro mm var.

Efter middagen så skjutsade jag hem mamma, Kim och Moa, för att sedan handla en enkel ostbricka på kvantum. Birgitta, en fd svägerska kom förbi för att vi skulle göra stan osäker. Det blev ett glas vin och mycket prat innan vi kom ut på stan. Det är inte ofta som jag går ut klockan elva på kvällen.

Men vi gjorde ett försök till gammeldags pubrunda, strosade genom stan och kunde konstatera att inget liv började förrän vi passerat Smedjegatan. Den nya sportbaren hade en lång kö, så den passerade vi bara. Invit var vi in på men där var det väldigt lite folk, gick vidare till Bishops där det var mer folk men ändå väldigt lugnt, det fanns lediga sittplatser. Men innan vi beslutade oss för var vi skulle vara så var vi tvungen att gå och kolla in Olivers också. Där var det en ännu längre kö än det var på sportbaren, så vi gick tillbaka till Bishops Arms.

Vi tog en varsin öl och fick sittplatser på ett riktigt bra ställe, vi kunde se folk komma och gå. Det härliga med Bishops är att det är alla åldrar där, ingen är för gammal eller för ung. Vi stötte på en del bekanta, det var riktigt trevligt. Birgitta höll på att bli uttittad av en beundrare som även försökte att få sätta sig med oss. Kvällen var riktigt trevlig och vi avrundade den strax efter ett, vägen hem gick förbi Olivers igen och vi kunde konstatera att kön var nog ännu längre nu. Väl hemma så kom jag nog inte i säng förrän vid två-tiden.

Totalt sett kan jag konstatera att det var en intensiv och trevlig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar