onsdag 29 april 2009

Full rulle

Det är egentligen lika synd om mig idag som igår, men jag har inte riktigt tid att fundera på det.

Idag började jag med att få frukost på säng av min kära man. Sedan tog vi cyklarna åk for till stadshuset för att ha samrådsmöte om byggnationen. Det var riktigt intressant och nu är det bara att sätta fart. Vi har alla godkännande som behövs för att börja.

Byggkillarna har bokat in att de ska börja den 18:e maj.

Ikväll har jag fortsatt med bokslutet på Pearlshop och när jag kom hem så var det lite matlagning. Vi åker till stugan imorgon så vi har förberett lite mat för att göra det så enkelt som möjligt därute utan att försaka på kvalitén.

På valborg äter vi grillat kött och getostgratinerad potatis, sparris och tomat. Till efterrätt chokladbrulée med kanderade bananer.

Fredagkväll blir det grillad lax och ett foliepaket med potatis, morot, palsternacka mm. Det serveras med limesmör. Ingen efterrätt, snyft.

Vi har tänkt att fortsätta med att fixa till gästhuset så att vi kan sova där. Vi ska också städa ur det sk lekstugan så att snickarna kan hålla till där.

Hem på lördag morgon för att arbeta och ta emot småfrämmandet. Daniel med familj dyker upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar