tisdag 29 september 2009

Meny

Det gick enklare än vad jag trodde att skapa veckans meny.

Onsdag: Renskavsgryta
Torsdag: Kycklingpaj med texsmak (recept se nedan)
Fredag: Är vi på nyhetsprovning med tillhörande middag
Lördag: Sushi (ensam och övergiven av min man)
Söndag: Köttfärslimpa med oliver, fetaost, soltorkade tomater och ett bacontäcke.
Måndag: Kyckling och äppelcurry (Bufferecept)
Tisdag: återkommer jag med eftersom vi har vinkursen här då så det ska passa till vita viner.

På söndagen ska mina söner lägga golv så det lär bli någon mer mat än köttfärslimpa. Kanske även en äppelpaj att gotta sig med.

Kycklingpaj med texsmak

Pajdeg (jag brukar göra en pajdeg med kesella)

Fyllning:

5-8 feferoni
1/2 grillad kyckling
1 gul lök
10 champinjoner
smör att steka i
150 gr philadelphia ost
1/2 burk chunky salsa
3 dl riven ost

Tillbehör; Guacomole och sallad

Sätt ugnen på 225 grader och förgrädda pajskalet i 10 minuter.
Skär kycklingen i mindre bitar och stek den tillsammans med lök och champinjoner. Tillsätt salsa, philadelpiaost och låt puttra en liten stund. Hacka fefornin och strö ut i botten av pajskalet. Häll över kycklingröran och toppa med den rivna osten. Gratinera 10-15 minuter eller till osten smält. Servera med en god sallad och guacomole.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar