lördag 19 september 2009

Avrapportering

Det har inte hänt så mycket på våra bloggar den här veckan, mycket beroende på att det inte hänt så mycket förutom att vi arbetat.

Måndagen var tvätt och handlingsdag. Jag hann även med att arbeta någon timme på Pearlshop.
Tisdag var jag på Bio med arbetet och såg den nya Milleniumfilmen.
Onsdag arbetade jag med att arbeta med en programvara för EY:s räkning
Torsdag så var vi faktiskt lediga efter jobbet. Vi var i säng för halv tio och jag påbörjade en bok.

Det var Åsa Larssons "Svart stig", hon kan verkligen berätta med inlevelse så att du kan se framför dig hur det ser ut. Den här boken börjar med en snöstorm uppe i Torneträsk, 25 grader kallt och en man som är i en ark för att pimpla. Efter några öl så är han tvungen att gå ut för att pinka. Han orkar inte ta på sig mer kläder utan går ut i bara kalsongerna. När han står där ute så tar stormvinden tag i arken och den blåser iväg. Hon berättar det ännu bättre än vad jag gör och jag kan både se händelsen framför mig och känna hur mannen känner sig. En bra början, sedan är det bara att se när jag får tid att fortsätta läsa.

Igår så var jag faktiskt hemma före Tommy, vilket inte är så vanligt. Vi lagade en väldigt god paj med tigerräkor och löjrom. En riktigt lyxig fredagsmiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar