onsdag 9 september 2009

Dagarna bara springer iväg

Ibland kan man fundera på var tiden tar vägen, visserligen vet jag det, men tycker kanske att tiden kanske borde räcka till något annat än jobb.

Nu tror jag att det är en övergående period men vi hinner inte med annat än jobba och bygga för tillfället. Den här veckan kanske har varit lite värre än andra eftersom Frida varit sjuk så Tommy och jag har fått dela på hennes jobb också.

Det rullar på riktigt bra på det nya arbetet, inte för att jag är helt insatt ännu men känner att det börjar ta en bra form. Idag har jag racklat med dataprogram där inte import av data har fungerat riktigt som det ska. Jag saknar också behörighet till ett av programmen. Killen som egentligen är ansvarig för det är pappaledig och det verkar inte som om de riktigt vet vem som har tagit hans roll. Jag hoppas att det löser sig.

Så den här dagen har gått mest åt att städa i kundregistrets databas och att titta på ett nytt planeringsverktyg. Det är riktigt roligt speciellt när du kan se framför dig hur det kan bli.

Pearlshop verkar vara kvar i vår ägo åtminstone fram till årskiftet, de intressenter vi har haft har ramlat bort av olika orsaker. Så nu blir det nog att försöka bli av med lokalen och driva det vidare som en webbutik med ett mer begränsat sortiment, lite dyrare och färre produkter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar