tisdag 1 september 2009

Farbror doktorn

Jag hade fått tid idag hos läkaren (som var en hon) kl 10, vad dom inte hade varit tydliga om, är att alla bokas in kl 10 och sedan avgörs det när du betalat vilken tid du verkligen kommer in. Det innebär att jag satt där närmare en timme i väntrummet, vad jag ogillar det, för att sedan vara inne hos läkaren i ca 10 minuter.

Det är troligen en menisk skada, jag fick remiss till röntgen, lite medicin och rådet att ringa en sjukgymnast. Det var ungefär det jag väntade mig. Det kommer nog att ta någon dag till innan svullnaden har gått ner, så jag är inte så snabb just nu, varken när jag går, tar mig upp och ner i trappor eller när jag reser mig från en stol.

Om man då ska se det positiva i det hela är att nu kanske jag blir av med mitt knäproblem som jag har haft hela sommaren. För att nästa år kunna springa igen utan problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar