måndag 7 september 2009

Knä-problem

Mitt problem med knäet ställer till det lite för mig. Jag kan inte promenera några längre sträckor och går jag, så går det väldigt sakta. Jag kan inte plocka fram saker från den nedersta hyllan eftersom inte knäet går att böja. Sedan värker det också rätt så rejält.

Jag fick medicin mot inflammationen men jag började må dåligt av den så jag har avslutat kuren i förtid. Det innebär att det kanske att läkningen tar lite längre tid men hellre det än att må illa hela dagen. Remiss till röntgen finns så förhoppningsvis tar det inte en evighet och jag har fått tid hos sjukgymnasten nästa vecka så att jag får börja träna upp det lite grann.

Med andra ord lite frustrerande men jag tröstar mig med att det är rätt tid på året och att jag borde vara i fin form igen till våren. Målet för träningen nästa år är att slå Tanja på tjejmilen. Förr eller senare lyckas jag.

2 kommentarer:

  1. Jag rekomenderar att du ringer till röntgen och kollar att remissen har kommit in. Samt att du kollar om det finns några lediga tider. Ring dit med jämna mellanrum och kolla om det finns tider. De får återbud som du kan få, men de skickar ingen kallelse till återbudstiderna.

    SvaraRadera
  2. Jag ska prova, för det vore skönt att få det överstökat. /Lena

    SvaraRadera