söndag 27 september 2009

En inte helt vanlig helg

Det är otroligt vad tiden bara rusar iväg. Senast i fredags så insåg jag att det är bara två månader kvar tills vi ska flytta och vi har bara ett skal till hus. Vi fick våra hyresavier och det var bara för två månader istället för tre som det brukar vara.

Idag har vi varit ute i stugan (fick kommentar över att jag fortfarande kallar det för stuga när det ska bli vårt fasta boende), lite trötta efter gårdagens utsvävningar, men ändock fast beslutna att göra ett arbetspass.

Projektet vi har haft den här helgen är att fixa tak och väggar till det som ska bli skrubben. (Kombinerat förråd och pannrum). Vi började redan på fredagskväll när vi kom ut till stugan med att spackla. Det är alltid en massa torktid när man sysslar med det här. Vi fick göra en sista kompletteringsspackling idag som inte hann torka ordentligt, så därför har vi inte kunna måla riktigt hela skrubben ännu. Vi fick lämna hörnen där vi spacklade sist.

Vi hade tänkt vara lite ekonomiska och spara in pengar på att köpa billigare färg. Men det var absolut sista gången jag köpte billig färg, det var rena blasket så nu blir vi tvugna att måla minst ett varv mer än vad jag räknat med.

Helgen har varit lite splittrad eftersom vi har haft andra aktiviteter också. Vi la ut våra nyinköpta nät på fredagkväll. Tanken var att vi skulle få upp lite Sik. Men på lördag när vi tog upp näten så var det bara att konstatera att vi inte fått en endaste fisk. Det är lite frustrerande när man ändå har lagt ner lite arbete på det. Nu tror jag inte att det har att göra med att det var nya nät. Det var snarare så att vi la ut det på helt fel ställe. Nackdelen är att vi inte kommer att kunna lägga ut nät igen på två veckor eftersom Tommy är på rymmen nästa helg. På vardagar hinner vi inte med det eftersom det börjar mörkna riktigt tidigt nu.

På lördagskväll var vi på galej. Jag fick klä upp mig riktigt ordentligt med långklänning och allt. Det är riktigt roligt att klä sig riktigt fint. Festen var också riktigt rolig. Tommy är med i en herrklubb och en gång per år får även kvinnorna vara med. Mycket trevliga människor i blandade åldrar och blandade yrkesgrupper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar