måndag 7 september 2009

Ensam och övergiven

Tommy arbetar kväll den här vecka så jag är alldeles ensam och övergiven. För att varken han eller jag ska svälta ihjäl så har jag gjort upp en meny för hela veckan. Det är enkla rätter som är helt ok att värma upp för den som äter den i andra hand. Vi får laga mat varannan dag, det är för att vi inte ska leva på snabbmat hela veckan.

Vi gjorde en fransk köttgryta igår som är riktigt god att värma dagen efter. Idag är det meningen att jag ska laga en laxpaj och jag har inte påbörjat med det ännu. Eftersom det inte är roligt att laga mat själv så blev det en varma koppen soppa med hårdbrödmacka till som middag för mig. Men eftersom inte Tommy ska klaga så ska jag faktiskt göra pajen ändå eftersom det blir perfekt lunchmat.

Resten av veckan ser ut så här

tisdag, Tommy gör ugnspannkaka
onsdag, jag gör Albondigas(köttbullar i tomatsås) med potatismos
torsdag, Tommy gör Kycklinglårfilégryta med Mangochutney
fredag, min födelsedag så får jag offra mig med att köpa mig sushi till middag

På lördag kommer mina söner med familj på middag, det ska bli trevligt. Speciellt att få träffa de små trollen. Om det är fint väder på söndag tänkte jag åka ut till stugan och kanske plocka lingon.

Förutom att jag är ensam och övergiven har jag ett rätt så intensivt schema på kvällarna. Kvällens aktiviteter är tvätt, klädvård och städning. Inte superkul men verkligen nödvändigt. Vi missade en tvättid förra vecka och det märks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar