söndag 22 februari 2009

Veckans avslut eller början?

Nu börjar vi avrunda dagen, eftermiddagen har ägnats åt kökssysslor samtidigt som jag lyssnat på bok. Dagens middag - kålpudding, blev riktigt lyckad trots att jag inte gjort det på många år. Förutom matlagning och städa kök har jag tvättat. Det blir rätt så mycket hushållssysselsättning för mig på söndagar, men eftersom Tommy tar det största lasset under veckorna, känns det riktigt OK.

Men det gäller nog bara nu under vintern när man inte är ute lika mycket som det blir senare. Jag kan nästan se våra snabbt hoprafsade söndagsmiddagar när det blir vårvinter.

Men till inläggets rubrik, för mig känns det verkligen som om jag avrundar veckan med lite pyssel hemma i lugn takt. Men om du tittar på en amerikansk almanacka så är söndagen veckans första dag. Det har jag svårt att få in i huvudet eftersom måndagen är som startskottet för hela veckans aktiviteter. Tänk om du skulle börja ladda upp redan på söndagen, då skulle du inte njuta av den lika mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar