torsdag 12 februari 2009

Olika fästtekniker


Dagen har gått i strukturens tecken. Jag har matat in leveransen och prissatt de olika detaljerna. Tyvärr har en del gått upp i pris, både beroende på dollarn men även att grundpriset höjts. Jag har även fotat lite olika fästen som går att använda till de olika glashängen som finns. Speciellt snäckan tycker jag har en rolig form.

På den ena har jag använt tvinnad koppartråd som jag har flätat fast i själva hänget. Baktill har jag ett S-lås i koppar. På den andra har jag använt 3 st läderremmar (1 mm) som jag fäst ihop med ett metallfäste. Det blir en rolig effekt med de tre tunna läderremmarna mot det lite kraftigare hänget.

Till den svarta "diamanten" så har jag använt mockaband. Det här är nog absolut mitt favorit hänge för tillfället.

Dagens middag: Viltfalu; en supergod variant till korv stroganoff. Finns egentligen inte mer likheter än själva korven. Jag kanske skulle skriva att det är Tommy som lagar den mesta maten. Jag hittar på och han utför.

Kvällsaktivitet; bakat 2 stycken matpajer, en räkpaj och en västerbottenspaj med mandelpotatis i. Sedan blev det en plåt med misslyckade havrekakor också, troligen för lite margarin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar