fredag 20 februari 2009

Helg

Nu närmar vi oss helgen och det känns riktigt bra, visserligen arbetar jag lördag, men är ledig söndag. Vädergudarna har lovat att temperaturen stiger så jag ser fram emot en härlig dag ute, endera genom en riktig lång promenad/joggning/kanske se om stugan lever. Bara jag får vara ute, jag känner ett starkt behov att få komma ut i det fria.

Dels har det varit väldigt kallt och dels har jag arbetat hela förra helgen, inget av det stimulerar uteliv. Det känns som om jag har varit instängd i evigheter. Om vädret håller i sig ska jag börja med morgonpromenader innan jobbet. Det är så vackert ute nu.

Ikväll blir det parmesankycklingen som jag hittade på bloggen "veckansmat", lite modifierad genom att vi även serverar med råstekt potatis. Tommy har sökt fram ett förhoppningsvis gott rött vin till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar