onsdag 18 februari 2009

Smycketillverkning - kurs I

Att vara kursledare kan vara riktigt trevligt. Gänget som ockuperade mina lokaler igår kväll var supertrevliga och kreativa. Bland deltagarna så var det några som gått kurs tidigare och ville utveckla sig mer. En liten utmaning är det att leda en blandad grupp med erfarna och oerfarna deltagare, men det fungerade helt utmärkt.

När jag gick igenom grunderna med nybörjarna planerade dom vad dom ville göra, de diskuterade även sinsemellan om olika projekt. Det roligaste med att ha en så pass stor grupp är att alla har olika ideér och det blir en härlig mångfald av produkter.

Det är även väldigt inspirerande för mig. Vad jag tycker är viktigt är att de ska försöka skapa sina egna alster, alltså inte bara kopiera det de ser i butiken. Jag vill att de ska utifrån olika inspirationskällor skapa sin egen design.

Några av deras alster kan ni se här, det kommer fler under de veckor som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar