måndag 16 februari 2009

Helgarbete

Det har varit tyst på blogg fronten i helgen. Men jag har haft kurs i Silverlera både lördag och söndag i Piteå. Det har varit en härlig helg med härliga tjejer. Bilder kommer men jag kommer nog alltid att halta när det gäller text- och bildinlägg. Jag skriver när jag har tid och inspiration, sedan kommer de kompletterande bilderna.

Tommy har fått sköta markservicen i helgen både i butiken och på hemmafronten. På söndagkväll när jag ramlade in hemma efter att ha lastat ur bilen på jobbet så var det bara att sätta sig framför 6 glas med olika vita viner i.

Vi går en vinkurs i Munskänkarnas regi och den här gången var det sex, vita neutrala viner. Det är oerhört svårt att känna och identifiera de olika smaknyanserna. Dom finns där, men det kan vara svårt att säga att det är den eller den smaken. Kul var det och jag lyckades med att pricka in fyra av de olika vinerna. Mer om de olika vinerna kommer att finnas på Tommys hemsida, det finns länk till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar