lördag 7 februari 2009

Hermelinskolan 100 år

På fredagkvällen var vi på nyhetsprovning med munskänkarna i Luleå. Det var en skön avslutning av arbetsveckan, gott vin, god mat och trevligt sällskap.

Under kvällen började vi diskutera 100-års jubileet som Hermelinskolan har. Jag visste inte att skolan var så pass gammal utan trodde nog att den var från 60-talet. Det fanns en tillbyggnad tidigare och den var nyare än själva huvudbyggnaden. Jag gillar de gamla skolorna och den karaktär som dom har. Förutom Hermelinskolan så har jag också gått på Östra skolan vilket har en otroligt läcker byggnad. Mina barn kallar det för en Harry Potterskola.

Jag kunde också konstatera att det finns stor risk/chans att en av våra bekanta på munskänkarna kan ha varit min lärare under gymnasietiden. Men mitt minne är väldigt dåligt när det gäller vilka lärare jag hade. Trots att jag hade ämnen jag gillade, företagsekonomi, redovisning och rättskunskap.

Fredagens träning: Pilates

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar