fredag 27 februari 2009

Lönefredag

Idag har det verkligen känts att det varit lönevecka. Det har varit mycket folk, mycket inspiration och mycket kreativitet. Med andra ord, full rulle från det jag öppnade tills jag stängde. Det är roligt att arbeta dagar som den här, jag blir själv inspirerad av mina kunder. Däremot en dag som den här så hinner jag inte annat än serva kunderna och packa ordrar.

Därför är det så skönt att gå hem och komma till en varm skön lägenhet, med middagen påbörjad och vinet uppkorkat. Kvällens middag var stekt kyckling med mango salsa och kidneybönor. Riktigt gott, men kanske mer en middag för altanen på sommaren med en grillad kycklingfilé än en fredagsmiddag i februari. Vinet som serverades var valt med tanke på fruktigheten i salsan och inte med chilin i beräkningen, vilket kanske var en liten miss.

Efter den goda middagen blev det espresso, choklad från Kahls och en konjak. Till det serverades det "Så ska det låta", ett lättsamt, glatt program, som åtminstone jag blir glad över. Det är visserligen tillrättalagt och resigerat för att vara ett underhållningsprogram, men de lyckas, det är precis det här jag behöver en fredagkväll efter en lång vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar