onsdag 29 juli 2009

Semesterbesök

Syster med familj har varit på besök, förutom att vi ätit gott. På måndagen vitlökspanerad Abborre till färskpotatissallad och nykokta rödbetor med fetaost. På tisdagen blev det ett besök på Kyrkbyns kök och matsalar och testade deras bistro meny. Vi var väldigt nöjda och måste nog ta ett besök till för att testa någon yttterligare maträtt.

Förutom att äta gott så har det blivit lite shopping och det var verkligen lite shopping. Hanna köpte sig ett sommartyg som hon kan sy en klänning av och Tanja besökte vår pärlbutik. så hon kompletterar sina smycken. Själv köpte jag lite mer tyg också fastän jag egentligen inte behöver några nya projekt. Det ska bli en pennkjol och väst i ett kritstrecksrandigt tyg. Färgen är härligt brunt med dragning och koppar/tegel. Jag tror att jag kommer att trivas med det. Jag har några projekt jag ska avsluta innan jag får bita i den nya tygbiten.


Jag sydde även färdigt armbandet som Hanna skulle ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar