onsdag 15 juli 2009

Resumé

Efter visst klagotmål får jag försöka uppdatera min blogg. Söndagen var som jag skrev riktigt lugn, och måndagen var likadan, jag kan faktiskt inte riktigt komma på vad vi gjorde. På morgonen var snickaren här och vi diskuterade igenom ritningen och fönsterstorlekar och placeringar, det kom några lastbilar med virke, vi var in till stan och hämtade lite grejor, vi städade ladan färdigt och sorterade bland bråtet som vi lagt där i höstas när vi flyttade. På kvällen var Tommy och fiskade upp en liten gädda som vi saltade in för att ha som lunch på tisdagen.

På tisdagen kom det två snickare och de satte fart med stommen. Det är kul att se på när de arbetar. De är lite duktigare och effektivare än vad vi skulle ha varit. Det är en erfaren snickare och en lärling. Det syns vem som bestämmer och vem som får springa och arbeta.

På tisdagkvällen var det årsmöte i föreningen med efterföljande grillfest. Mycket trevligt förutom att jag blev inröstad i styrelsen som kassör. Innan festen hann vi grunda en hel del panel.

Idag började vi med att måla mer panel innan vi åkt in till stan för att arbeta, så nu är det arbete resten av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar