onsdag 8 juli 2009

Sommarledighet

När jag är ledig känner jag att jag verkligen är ledig. Långt borta från all verklighet, riktigt härligt. Eftersom vi blev med båt i lördags så var vi även tvungna att köpa in lite andra attiraljer bla nät. Det går inte att ha en båt och inga nät.

På måndagen provade vi att lägga ut nätet första gången. Enligt en del grannar så är det bättre att lägga ut på dagtid eftersom det inte blir lika mycket skräpfisk då. Måndagens skörd blev lika med noll troligen beroende på att vi var på för grunt vatten. Tisdagens fångst blev däremot mer lyckad 4 superfina abborrar och lite mört. Tommy har lärt sig att flå abborrarna hela, riktigt smidigt sätt när man väl fått till handgreppet. Man börjar med att snitta på var sida om ryggfenan, kränger av hela skinnet med huvud, inälvor och allt. I princip, vänd ut och in på skinnet.

Under tisdagen så gjorde byggarna också plattan, riktigt spännande att se och den blev jättefin. Nu är jag tillbaka på arbetet och den här veckan blir lite längre än förra, dels arbetade jag idag, imorgon har jag kvällskurs och på lördag ska jag vara på högsödagen. Full rulle med andra ord. Så vi får se när vi åker ut till stugan nästa gång, säkert blir det någon inspektionstur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar