torsdag 2 juli 2009

Barnbarn

Jag var som sagt på besök i Skellefteå och inspekterade sista nyförvärvet. Jag fick höra att jag skrivit fel när det gällde vikten och Daniel försökte skylla på mig med "du vet hur morsan är", men jag klarade mig bra eftersom jag hade kopierat direkt från mailet som Daniel skickat.Hugo, nykomlingen får ingen större presentation ännu. Det får vänta lite tills det går att se hans särdrag. Men nog är de små och ynkliga i den åldern, ändå är han tre veckor på den här bilden.
Astrid, eller Argstrid som Tommy säger har ett riktigt häftigt humör. Endera strålar hon som en sol, är superhärlig och ögonen bara lyser av bus. En riktig busunge med andra ord. Lär sig snabbt också enligt föräldrarna. Om Cornelia hittar på något bus mot Astrid så lär hon sig det på en gång och använder det tillbaka. När hon inte är på det positiva humöret så är hon arg, inte gnällig utan arg.

Helt plötsligt känns det som om Cornelia har blivit riktigt stor. Det är troligen konsekvensen att ha två småsyskon. Från att kanske varit svartsjuk på Astrid så har hon blivit beskyddande mot Hugo. Men som Jenny säger får man inte glömma att hon bara är tre år gammal.

Tommy ville visa med den här bilden att det finns likheter mellan Cornelias hår och mitt. Det jag kanske kan hålla med om är färgen (fast min är lite påbättrad) däremot så har Cornelia minst dubbelt så tjockt hår som mig och lockigt.


Som kuriosa vill jag bara visa att även jag kan ta riktigt bra bilder, Tommy och jag har en diskussion på vad vi ska kalla bilden, ett vakande eller ett granskande öga.

1 kommentar: