söndag 26 juli 2009

Semester???

Idag har det varit ett riktigt ruskväder, regnat nästan hela dagen. Vi lyckades med att hinna lägga ut näten på morgonen innan det riktigt började regna ordentligt och det hade nästan slutat regna när vi tog upp dom. Så tajmingen kändes riktigt bra. Vi fick 5 fina abborrar som vi ska använda i morgon när vi bjuder min lillasyster med familj på mat.

Vi ska bjuda på abborre i vitlöksfräs, färskpotatissallad, nykokta rödbetor med fetaost samt en härligt efterrätt på det , enligt recept färska bär med saffransgrädda men jag är inte helt säker på det. Det kan lika gärna bli en rabarberpaj.

Trots att jag tycker det är trevligt att min syster kommer förbi så hade hon kunnat lämna det ostadiga vädret i Göteborg.

Imorgon börjar Tommy arbeta igen så det blir betydligt mindre stuga nu. Jag fortsätter med att vara ledig måndagar och tisdagar ytterligare tre veckor. Tyvärr kommer de att gå alldeles för fort. Imorgon har jag tvättstuga, arbeta någon timme, studiebesök i stugan för att se när nockbalken (drygt 500 kg) läggs på plats, handla, kanske städa hemma innan jag ska avnjuta kvällen i trevligt sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar