måndag 8 juni 2009

Resan

Det har inte varit mycket bloggande under helgen men vi har varit väldigt aktiva min syster och jag. Gårdagen var en riktig resdag, först tåg från Göteborg till Stockholm för att sedan fortsätta med nattåget upp till Luleå. I stockholm höll jag på att bli ifrån åkt av tåget. Jag hade varit in med grejorna i kupén och gick ut på perongen för att prata med Tommy en stund innan vi åkte. Helt plötsligt hör jag hur det knäpper till i låsen på vagnarna så det var bara att springa och hinna på innan det körde iväg.

Tåget var fullt och jag hade oturen att dela kupén med bla en mamma som hade en väldigt grinig unge. Så den mesta tiden av kvällen satt jag i restaurangvagnen. När jag sedan återvände till kupén så hade det rara barnet somnat och sov faktiskt ända till klockan fem i morse. Egentligen har jag inte något emot att åka tåg men det ska nog helst vara med egen kupé.

Dagen har varit intensiv, riktigt bra med ordrar på jobbet och fullt i butiken. Det märks sannerligen att det är baldags på alla mammor och döttrar som kommer in med stirriga blickar. Sedan finns det små konflikter under ytan mellan det mamman vill och dottern vill. Ibland blir jag lite av en länk som ska hitta det som passar båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar