tisdag 16 juni 2009

Och tiden den bara springer....

Det sägs att tiden går fort när man har roligt, det innebär att jag måste ha riktigt ordentligt roligt nu eftersom jag inte har en aning om var tiden tar vägen. Lika bra är det eftersom sommaren verkar dröja och vi har ingen stuga att vara i. I veckan ska de börja lägga kantbalkarna och troligen gjuta nästa vecka. Det känns lite frustrerande över att de inte kommit längre, inte så mycket för att de inte gör vad de ska utan mer för att jag känner att vår ledighet närmar sig och vad ska vi göra då.

Tommy pratade med en av snickarna igår och de lovade att nog kommer det finnas att göra för oss också när vi får semester. Jag kanske är lite knäpp men jag tycker att det är skönt att få arbeta även på semestern. Att arbeta med bygget är en annan typ av arbete än det vanliga, jag får vara ute och använda kroppen, med andra ord, sol och träning i ett.

Så det är bäst för våra vädergudar att de är med mig i sommar, jag har beställt ett alldeles lagomt väder för utomhusarbete. Det får gärna vara lite sol men inte alltför varmt så att jag inte orkar arbeta ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar