tisdag 23 juni 2009

Börjar vara trött

Jag var uppe hyfsat tidigt i morse och på jobbet redan vid nio-tiden. Dagen har varit intensiv på Pearlshop igen, jag kan inte påstå att jag ser någon lågkonjunktur där så jag blev kvar på jobbet till klockan sex.

Tommy och jag hade bestämt att vi skulle ute och jogga direkt jag kom hem. Sagt och gjort så var det bara att byta om och sätta fart. Det blev knappa 5 km, det roliga var att jag kände inte av mitt knä alls.

Hemma igen blev det matlagning, dagens middag var ugnsbakad kyckling med rotsaker, helt fantastiskt gott. Kolla på gårdagens blogg så får ni länken till receptet.

Det var även dags att sätta igång mitt nya projekt, ett ljust surdegsbröd. Det är inte bara ett ljust vetemjölsbröd utan jag har lite vetekross, rågkross, linfrö, rågflingor och havreflingor i också. Det ska bli kul att se hur det blir. Att det inte blir perfekt kan jag se redan nu, det skulle jäsa i 3-4 timmar och jag lät det bara jäsa i knappa 3, men det stora problemet är att det är för lite mjöl så när det jäste så rann det mer ut åt sidorna än lyfte uppåt. Det får jag åtgärda nästa gång.

Under tiden som brödet jäst så har vi suttit och skissat på insidan av huset. Flyttat någon vägg och är nu inne på att detaljrita fönstren och trappa till loftet. Det tar lite tid eftersom vi hela tiden måste kolla vad som är standardmått, vad som är rimligt och vad vi vill ha. Det är roligt och om ca 10 minuter får jag avsmaka mitt nya bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar