tisdag 6 april 2010

Nytt gips och mycket väntan

Nu ligger jag i sjukhussängen igen och väntar på fortsättningen. Det blir ett plastgips och hemfärd. Sedan efterkontroller, byte gips och slutligen ta bort skruvarna om 8 veckor. Ingen belastning förrän tidigast om 6 veckor.

Jag har ordnat så att jag får låna en rullstol till jobbet så att jag kan engagera mig på arbetet istället för att försöka flytta mig fram. Det är rätt så tungt att gå med kryckorna, det sliter hårt på axlarna som inte riktigt är tränad för det. Men det blir bättre.

Hemma räknar jag med att jag ska klara mig med kryckorna eftersom jag måste träna upp och använda det friska benet. Sedan får jag fundera på att bygga upp ett träningsprogram för överdel av kropp så att jag inte blir förslöad.

Det värsta med lasarett är all väntetid, jag vet vad som ska ske idag men jag vet inte när. Mycket frustrerande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar